Płatki Owsiane - idealne na zdrowe śniadanie!
Płatki Owsiane - idealne na zdrowe śniadanie!

Płatki owsiane są nieocenionym źródłem witamin z grupy B oraz witaminy E, żelaza, magnezu, cynku, potasu, wapnia, a także kwasu foliowego. Co ważne, stanowią bogaty zasób wielonasyconych kwasów tłuszczowych (Omega-3 i Omega-6), których nie wytwarza organizm człowieka.

Płatki owsiane powinny pojawić się w diecie osób chorych lub zagrożonych miażdżycą ponieważ dzięki zawartym w nich nienasyconym kwasom tłuszczowym zapobiegają powstawaniu zakrzepów i złogów cholesterolowych. Dodatkowo kwasy nienasycone poprawiają nawilżenie skóry i łagodzą alergiczne podrażnienia naskórka.

Płatki owsiane dzięki swojemu działaniu moczopędnemu polecane są również przy leczeniu kamicy nerkowej. Płatki owsiane polecane są osobom chorym na cukrzycę gdyż wyrównują poziom glukozy i insuliny we krwi a zawarty w nich błonnik zapobiega szybkiemu wzrostowi glukozy po posiłku. Warto również wprowadzić płatki do diety odchudzającej, po zjedzeniu płatków przez dłuższy czas mamy odczucie sytości a dodatkowo poprawiają one proces trawienia.

czytaj całość »
Soczewica - rodzaje, wartości zdrowotne i przepisy
Soczewica - rodzaje, wartości zdrowotne i przepisy

Soczewica jadalna to roślina z rodziny strączkowych uprawiana praktycznie na całym świecie w obszarach klimatu umiarkowanego.

Największe uprawy tej wartościowej rośliny znajdują się w Kanadzie i USA, ale z powodzeniem uprawiana jest również w Turcji, Indiach i Pakistanie. Na terenie Europy uprawiana jest głównie w Hiszpani i Francji. Jadalną częścią rośliny są nasiona znajdujące się w strąkach podobnie jak w grochu czy fasoli. Soczewica znana jest ludzkości od prawie 10 000 lat. Już teraz dowiedz się więcej jak prawidłowo przygotować soczewicę, jakie ma wartości odżywcze i zainspiruj się przepisami z różnymi gatunkami tych nasion!

czytaj całość »
NATURALNY CHŁODNIK Z BOTWINKI ZE SKWARKAMI Z TOFU
NATURALNY CHŁODNIK Z BOTWINKI ZE SKWARKAMI Z TOFU

Moc botwinki zawitała na naszych talarzach, a zarazem na łamach blogu Eko Skrzyneczki. Zanim jednak przedstawimy Wam szczegóły przygotowania tej pysznej i zdrowej zupy, dowiedzmy się więcej na temat jej głównego składniku, czyli botwiny. Czym jest i jak wpływa na nasz organizm?

Botiwna to nic innego jak młode liście i łodygi buraków ćwikłowych, które to są bogate w witaminy A oraz K. Oprócz tego można w niej znaleźć witaminę D, E, C oraz witaminy z grupy B (B1, B2, PP, B6, kwas foliowy i B12). Botwina jest cenny źródłem żelaza, magnezu i potasu, jak również fosforu oraz sodu. Ponadto, roślina ta pobudza apetyt oraz ma działa kojąco na nerwy. W dodatku, jest ona łatwostrawna i odświeżająca. Zupa albo sałatka z botwiny znakomicie odkwasza i odtruwa organizm.

Pierwszy miesiąc wakacji dobiega powoli końca, ale z pewnością nie jest to powód do zmartwień! Wystarczy spojrzeć na bogactwo warzyw i owoców, które tylko czekają na zbiory w naszych ogrodach. My wykorzystaliśmy ten czas, aby przygotować klasyczny, naturalny i pyszny CHŁODNIK ze świeżej botwinki na bazie maślanki i jogurtu. A do tego, ziemniaczki ze skwarkami z TOFU ;-) Ale jak to wszystko przygotować? Nic prostszego!

 

Zapraszamy! 

 

czytaj całość »
10 kroków, które sprawią, że Twoja dieta będzie zdrowsza, a Ty będziesz w lepszej formie
10 kroków, które sprawią, że Twoja dieta będzie zdrowsza, a Ty będziesz w lepszej formie

Prawdopodobnie każdy z nas słyszał o podstawowych zasadach zdrowego żywienia, ale zawsze warto je sobie przypomnieć. Zebraliśmy dla Was niezbędne porady oraz wskazówki, które łatwo i z dnia na dzień będziecie w stanie wdrożyć do swojej codziennej diety. Im więcej osób o tym się dowie, tym lepiej dla nas wszystkich. Pamiętajcie, że zdrowa żywność nie gryzie!

czytaj całość »
DESER CHIA NA MLECZKU KOKOSOWYM
Deser z Chia na Mleczku Kokosowym z Owocami

Składniki: 

400 ml mleka kokosowego

3 łyżki NASION CHIA (kliknij tutaj, aby zobaczyć produkt w naszym sklepie)

1 łyżka miodu 

200 g ulubionych owoców (np. maliny, jagody, truskawki)

4 listki mięty dla świeżego smaku

Sposób przygotowania: 

Mleko kokosowe lekko podgrzać i wymieszać z nasionami chia i miodem. Przelać do 4 małych szklaneczek (około 150 ml) i wstawić na około dwie godziny do lodówki. Następnie posypać sporą ilością świeżych owoców i udekorować miętą. Idealna porcja zdrowych słodkości na letnie popołudnie. Smacznego!
czytaj całość »
BANANOWE BROWNIE

Już niedługo weekend, dlatego przygotowaliśmy pyszne bananowe brownie na mące kokosowej w sam raz do sobotniej kawki! Jak zawsze u Nas trochę zdrowsza opcja klasycznego brownie i Naszym zdaniem jeszcze pyszniejsza! 

czytaj całość »
BEZGLUTENOWE NALEŚNIKI

Nie macie pomysłu na pyszne śniadanie? Przychodzimy do Was z kolejną propozycją zamiennika klasycznego dania. Czyli bezglutenowe naleśniki.

czytaj całość »
KULKI MOCY

Macie ochotę na zdrowe słodycze? W takim razie musicie zrobić kulki mocy! Są bardzo szybkie w przygotowaniu, ale co najważniejsze są naprawdę pyszne! 

czytaj całość »
KOTLETY JAGLANE Z BROKUŁEM

Cześć! Macie ochotę na polski obiad w wersji wege? Dziś serwujemy kotlety jaglane z brokułem. Są banalnie proste w przygotowaniu, smaczne i zdrowe! Czego chcieć więcej! Sprawdź przepis!

czytaj całość »
DIETA BEZGLUTENOWA - CZY TO TYLKO MODA?

Od pewnego czasu dieta bezglutenowa stała się niesamowicie popularna. Nieustannie docierają do nas informacje o glutenie, niekoniecznie sprawdzone - dzisiaj rozprawimy się z mitami na jego temat!

czytaj całość »
Wielkanoc na nowo

Świąteczne smakołyki nie muszą być niezdrowe ani tuczące - przedstawiamy sprawdzone przepisy na zdrowsze wersje tradycyjnych dań!

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl